TRINET

TLM – elektronski ladijski manifesti



V podjetju Trinet Informatika, d.o.o., smo
pripravili celovito rešitev in uporabnikom poleg ustrezne
programske opreme za elektronsko izmenjavo ladijskih manifestov
nudimo tudi strokovno pomoč pri postopkih vključevanja v elektronsko
poslovanje s carino.

Opis
rešitve:


1.)
Elektronski ladijski manifesti


2.)
Pogoji in postopki vključitve v elektronsko poslovanje s carino


3.)
Opis programa TLM Ladijski manifesti


4.) Cenik


5.)
Predstavitev podjetja TRINET Informatika, d.o.o.






Zainteresirana
podjetja opozarjamo, da posamezni postopki za vključitev v
elektronsko poslovanje s carino potrebujejo določen čas za
realizacijo, rok za obvezno vključitev v elektronsko izmenjavo
ladijskih manifestov pa se nezadržno bliža.


Za dodatne informacije in za
pomoč pri vključevanju v elektronsko poslovanje se lahko obrnete na
naš oddelek za pomoč uporabnikom na številko
(01)
5200-150
oz. pišete
na naš naslov: helpdesk@trinet.si.








1.)
Elektronski ladijski manifesti


Na carinskem območju
Evropske unije bo od 1.7.2009 dalje obvezno izvajanje določil ICS
(uvozni kontrolni sistem) in ECS (izvozni kontrolni sistem). V
povezavi z Navodilom Carinske uprave Republike Slovenije o izvajanju
nadzora v prosti coni pomeni, da bo v carinskih postopkih obvezno
elektronsko poslovanje. V nekaterih carinskih postopkih se
elektronsko poslovanje s carino že redno uporablja, novost pa je
začetek uporabe elektronskega poslovanja pri najavi iznosa blaga v
pomorskem prometu (odhodni ladijski manifesti).


Za blago, ki zapušča
carinsko območje Skupnosti, mora biti pred izstopom opravljena
analiza tveganja z vidika varstva in varnosti. Pri tem prinaša
uporaba elektronske najave blaga bistveno prednost, saj omogoča
krajši rok za vložitev najave blaga in hitrejše
sproščanje blaga.


Predviden scenarij izmenjave
podatkov pri najavi iznosa blaga v pomorskem prometu:



  • ladijski agent obvesti
    carinski urad o nameravanem iznosu blaga tako da vloži odhodni
    ladijski manifest, v katerem navede vse agente tovora


  • carinski urad ladijski
    manifest potrdi in pošlje potrditev manifesta ladijskemu
    agentu ter vsem navedenim agentom tovora


  • posamezni agent tovora
    potrdi svoje postavke v ladijskem manifestu (vloži blagovne maniste
    z opisom blaga, ki se iznaša in bo naloženo na ladjo)


  • carinski urad potrdi
    posamezne blagovne manifeste (o tem obvesti tako ladijskega agenta
    kot agenta tovora)


  • agent tovora lahko po
    potrebi pošlje popravek (lahko tudi umik) blagovnega
    manifesta


  • agent
    tovora potrdi podatke v blagovnem manifestu in zaključi blagovni
    manifest (popravljanje blagovnega manifesta ni več možno)


  • ko vsi agenti tovora
    potrdijo vse svoje blagovne manifeste, carinski urad obvesti
    ladijskega agenta, da so zaključene vse postavke ladijskega
    manifesta


  • ladijski agent potrdi
    podatke v ladijskem manifestu in zaključi ladijski manifest
    (popravljanje ladijskega manifesta ni več možno)


  • po opravljenem postopku
    carinski urad obvesti ladijskega agenta in vse udeležene agente
    tovora o prepustitvi blaga




V podjetju TRINET
Informatika d.o.o. smo pripravili modul TLM Ladijski manifesti, ki
ladijskim agentom in agentom tovora omogoča elektronsko izmenjavo
vseh zgoraj omenjenih sporočil v primeru vlaganja odhodnih ladijskih
in blagovnih manifestov.


To velja tudi za prihodne
ladijske in blagovne manifeste, ko bo ta možnost izmenjave podatkov
omogočena v sistemu e-Carina.




2.)
Pogoji in postopki vključitve v elektronsko poslovanje s carino



Postopki za vključitev
podjetja v elektronsko poslovanje s carino:



  • v
    skladu z zakonom o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu
    mora podjetje pridobiti osebna kvalificirana digitalna potrdila pri
    eni od slovenskih pooblaščenih certifikatskih agencij.
    Digitalna potrdila je potrebno pridobiti za tiste referente, ki bodo
    elektronsko podpisovali dokumente v imenu podjetja

    (pridobiti
    je potrebno najmanj eno digitalno potrdilo, ki se glasi na osebo, ki
    bo v podjetju pooblaščena za urejanje e-poslovanja s CURS).




  • podjetje mora skleniti
    dogovor o elektronskem poslovanju s CURS in določiti pooblaščeno
    osebo za urejanje e-poslovanja s CURS




  • namestiti ustrezno
    programsko opremo, ki je certificirana s strani CURS


  • urediti računalniško
    komunikacijo s CURS (določiti področja e-poslovanja s Curs)



Pozor! Vse
naštete korake je
potrebno izvesti pravočasno, saj so pogoj za pričetek elektronske
izmenjave podatkov s CURS
. Ker
je postopek prijave precej zapleten, se za pomoč pri prijavi in
vključitvi v sistem e-Carina lahko obrnete tudi na naš oddelek
za podporo uporabnikom.




3.)
Opis programa TLM Ladijski manifesti






Programski modul TLM
Carinski ladijski manifesti je preizkušen in se uporablja v
produkcijskem okolju. Izdelovanje ladijskih manifestov je olajšano
z možnostjo uporabe podatkov iz luških dispozicij (DIZ),
izmenjava podatkov pa je možna tudi v primeru uporabe programskih
rešitev drugih ponudnikov.


Modul TLM Carinski ladijski
manifesti omogoča ladijskim agentom in agentom tovora elektronsko
izmenjavo odhodnih ladijskih in blagovnih manifestov kakor tudi
prihodnih ladijskih in blagovnih manifestov (ko bo ta možnost
izmenjave podatkov omogočena v sistemu e-Carina).




Programski modul TLM
Ladijski manifesti je sestavni del programske zbirke TLM –
Trinet Logistični management, ki je zasnovan modularno: vsebuje
module za področja logistike (uvoz – EUL, izvoz – AES, tranzit
– NCTS, Intrastat, knjigovodski vpisi, tovorni listi v cestnem,
železniškem, letalskem in pomorskem prometu), vsebuje pa tudi
module Pozicijska mapa, Fakturiranje in Zbirnik.


Programska zbirka temelji na
enotnem podatkovnem modelu, zato so podatki, ki so vnešeni v
enem modulu na voljo v vseh ostalih modulih (npr. znesek uvoznih
dajatev je na voljo pri izdelavi računa, šifrant strank je
skupen za vse module, podatki iz luške dispozicije DIZ so na
voljo za izdelavo blagovnega manifesta, ipd.).


Program omogoča nadzor in
upravljanje uporabniških pravic na nivoju posameznih
uporabnikov kot tudi na nivoju posameznih modulov.


Pri razvoju programa je
uporabljena sodobna IT tehnologija: program je zasnovan v tronivojski
strukturi (odjemalec, strežnik, podatkovni strežnik SQL). Vgrajena je
tehnologija za “samodejno” posodabljanje preko interneta
– to velja tako za posodabljanje programa kot tudi za
posodabljanje podatkovnega modela in odvisnih podatkov (baza Taric,
tečajne liste, predpisani šifranti,…).


Omogočena je tudi preprosta
in učinkovita integracija z okoljem: notranjim (računovodski
programi, SAP, Navision,…) in zunanjim (Carinska uprava,
Statistični urad, BS, banke, zavarovalnice, ladijski in blagovni
agenti,…).








4.)
Cenik






Cenik licenc za programsko
opremo:





















Modul TLM Ladijski
manifesti



550,00 EUR



Modul TLM Blagovni
manifesti



550,00 EUR



Programski
paket
TLM Luški manifesti (ladijski+blagovni
manifesti)



950,00 EUR







V ceno so
vključene
licence
za 3 delovna mesta.
Cene
licenc ne vsebujejo namestitve programov in licenc za podatkovni
strežnik (bazo podatkov). Cene ne vključujejo davka na dodano
vrednost.


Podroben
cenik je na voljo na: Trinet
– Cenik storitev




5.)
Predstavitev podjetja TRINET Informatika, d.o.o., Ljubljana


TRINET Informatika d.o.o. je
vodilni ponudnik aplikacij na področju avtomatizacije carinskega
poslovanja in logistike na slovenskem trgu. S svojo ekipo
strokovnjakov z dolgoletnimi praktičnimi izkušnjami, lastno
komunikacijsko infrastrukturo in sodobnimi programskimi rešitvami,
zagotavlja partnerjem s področja logistike in carinskega poslovanja
učinkovit poslovni proces ter povečanje konkurenčnih prednosti na
trgu.


Programska zbirka Trinet
logistični management je sestavljena iz modulov, ki nudijo podporo za
carinsko tranzitne postopke (SAD, NCTS), ustvarjanje statističnih
poročil (Intrastat) oz. omogočajo izvedbo celostne logistične
storitve (odprema, prispetje blaga, razvrstitev oz. združitev
(zbirniki), fakturiranje,…) in izdelavo vseh potrebnih transportnih
dokumentov (CIM, CMR, AWB, itd.).


Podjetje Trinet zagotavlja
avtomatizirano posodabljanje programske opreme z zakonskimi
spremembami, kakor tudi za dnevno posodabljanje integrirane tarife
skupnosti, imenovane TARIC. Uporaba 3-nivojske arhitekture in podpora
strežnikov z različnimi podatkovnimi bazami (MS SQL, Oracle, DB2,
Interbase, Sybase, itd.) omogoča namestitev in integracijo z
obstoječimi informacijskimi sistemi uporabnikov (SAP, Baan, Navision,
Scala, itd.) ter zagotavlja nemoteno delovanje tako malemu, kakor
tudi velikemu številu uporabnikov.


Ekipa podjetja Trinet nudi
tudi svetovanje na področju avtomatizacije carinsko logističnih
postopkov. Vse novosti s področja evropske in slovenske carinske
zakonodaje so na voljo na spletnem portalu podjetja:
portal.trinet.si.








Pripravil: Tomaž Leban


Ljubljana,
9. oktober 2008


©
TRINET Informatika, d.o.o.



Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani. Več o piškotih